هيچكس زندگي كامل و بي نقصي نداشته و نخواهد داشت.

در فرهنگ ژاپن، وقتي يك كاسه مي شكند تكه هاي آن را به هم مي چسبانند و محل ترك ها را با طلا پر مي كنند. اين روش چسباندن يك پوشش زيبا براي كاسه ايجاد مي كند و تاكيدي است بر زيبايي آنچه كه روزي شكسته بود. ژاپني ها باور دارند كه وقتي چيزي آسيب مي بيند و يك تاريخچه دارد، آسيب وارده آن را زيباتر مي كند و دقيقا اين باور در مورد انسان هم صادق است.
هر شرايطي كه از آن عبور كردي يا قرار است عبور كني، زندگي تو را ناخوشايندتر نمي كند. اگر چه ممكن است در ابتداي كار اينگونه به نظر برسد كه شرايط سخت تر شده، اما اين بسته به خود ماست كه انتخاب كنيم تلاش مان را با طلا رنگ آميزي كنيم و آن را زيبا كنيم.
تو پس از بازسازي شكست خورده نيستي، مي تواني بلند شوي و از هر آنچه اتفاق افتاده بيآموزي و به نسخه بهتري از خودت تبديل شوي. بخاطر تلاشي كه در پي داشتي، مي تواني با سر بنلد زخم هايت را همچون مدال افتخار ببيني، گويي كه آنها سخن مي گويند كه، ببينيد من از چه ها گذشتم، اينها مرا به انساني كه امروز هستم تبديل كردند و حالا توانايي گذر از هر شرايطي كه زندگي همين الان در برابرم قرار دهد را دارم.
هيچكس زندگي كامل و بي نقصي نداشته و نخواهد داشت. اين به خود ما بستگي دارد كه تصميم بگيريم شسكت هايمان را با طلا ترميم و زيبا كنيم. تبديل چيزي كه ممكن است زشت و شكسته بنظر برسد به چيزي زيبا و انگيزاننده.
هر مرحله جديد زندگي، يك «خود» جديد را طلب مي كند و گاهي بهاي آن اين است كه شكست بخوري تا به نسخه جديدي از خود برسي.
...
#انسان #درد #زخم #افتخار #زيبايي #شكست #پيروزي


Share:

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Labels