بايد پنجره ها روباز كرد

بايد پنجره ها روباز كرد 
ما هم مشتاق آزادي هستيم ،براش تلاش ميكنيم ،خون ميديم،حبس ميكشيم 
آيا آزادي خودش ميدونه چقدر براي ما عزيزه ....ميدونه به خاطرش چه عزيزاني رو فدا كرديم...ميدونه وقتي بياد ....وقتي بياد چي ميشه....
پس بايد پنجره ها رو باز كرد ...
از دوستي پرسيدم آيا پنجره را باز مي‌کني؟
گفت: نه! در سرزميني که در هفت روز هشتاد و يک هموطن را اعدام مي‌کنند، ... ... ادبيات... شعر... . هنر... . ؟
گفتم: به همين خاطر بايد پنجره را باز کرد.
گفت: که چه بشود:
گفتم: که به همين فکر کني که راستي چرا اين‌قدر اعدام مي‌کنند؟
گفت: حالا راستي، چرا اين‌قدر اعدام مي‌کنند؟
گفتم: اگر حکومتي از سقوطش نترسد، اين‌قدر اعدام مي‌کند
گفت: نه! چرا براي خودش دردسر بخرد؟
گفتم: پس ديدي که در چشم‌انداز پنجره چيست؟
گفت: پس هر روز پنجره را باز مي‌کنم. بايد چشم را توى چشم‌انداز گرداند، تا حقيقت ديده شود.
گفتم: اين جمله را هم داشته باش: از توماس جفرسون که گفته است: ترس مردم از حکومت، نشان‌دهنده استبداد حکومت است، ولي ترس حکومت از مردم، نشانه رسيدن به آزادى است.
كانال تلگرام ما 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Labels